Grondwateroverlast en drainagewerkzaamheden
Enige tijd geleden is er door de gemeente Groningen een bewonersbrief over grondwateroverlast op particuliere percelen naar u gestuurd.
In deze brief werd er een mogelijkheid geboden om aan te melden voor ondersteuning bij het aanleggen van drainage op uw perceel. We hebben nu de aanmeldingen verzameld en de gemeente Groningen gaat na de zomervakantie in de loop van de tijd contact met u opnemen. In de periode na de zomervakantie kunnen we niet tegelijk alle aanmelders benaderen. Dit heeft te maken met de afstemming tussen gemeente, aannemer en aanmelder.
Ook dit jaar gaat de gemeente Groningen de drainagewerkzaamheden in de wijken De Hunze Van Starkenborgh voortzetten. Wat betreft de wijk De Hunze gaan er in dit gebied vanaf Wiltstraat / Van Doesburgstraat tot en met De Bazelstraat / Greinerstraat drainage werkzaamheden plaatsvinden.
In de wijk Van Starkenborgh gaan we de werkzaamheden van vorig jaar voortzetten door weer extra drainageputten te plaatsen en drainage door te spuiten.
Als het noodzakelijk is, worden er weer gekleurde kruisen op straat gespoten voor nader onderzoek.

